Amasya'ya Hilton Oteli

Amasya Belediye Başkanı Mehmet Sarı’nın, arsasını tranpa yoluyla Amasya’ya kazandırdığı alan üzerine kurulacak 5 yıldızlı marka otelin startının verilmesi için imzalar atıldı. Belediye Başkanı Mehmet Sarı, ismini dünya markası Hilton’dan alan otel ile Amasya ile ilgili hayallerinin bir tanesini daha gerçekleştirdiğini söyledi.

AMASYA’YI DÜNYAYA ENTEGRE EDECEĞİZ’

Amasya’ya turizm merkezi haline getirebilmek için uluslararası bir otelin şehir içinde olması gerektiğini belirten Belediye Başkanı Mehmet Sarı açıklamasında şunları kaydetti; “Biz geldiğimizde ne söyledik şehrimiz açık hava müzesi haline getirmek istiyoruz. Mevcut belediye binamızı otele dönüştüreceğiz dedik. Şehrimiz bir açık hava turizm müzesi haline getirmek istiyoruz. Yani bu şehre turist getirmek istiyoruz. Biz 8 bin 500 yıllık geçmişe sahip bir şehiriz. Onun içinde bacasız sanayi dediğimiz turizmden payımızı almadığımıza inanıyoruz hatta ve hatta hiç almadığımıza inanıyoruz. Bu şehri turizmin merkezi yapacağız. Turisti buraya çağırabilmemiz için önce alt yapımızı oluşturmamız lazım. Vatandaşlarımızın şehrimizi tanıyabilmeleri, gezip görebilmeleri ve konaklayabilmeleri gerekmektedir. Bu manada da şehirde güzel bir otel olması lazım. Uluslararası bir otel zincirine sahip olması lazım. Uluslararası otel zincirleri müşterileri kendileri getirirler. Yani Amasya’yı dünyaya entegre edeceğiz.

‘BU ŞEHİRDE YENİ İŞ KAPILARI OLUŞACAK’

Şehrimize kazandıracağımız marka otelle birlikte esnafların dolar ve Euro ile tanışacağını söyleyen Başkan Sarı; “Bu şehirde onlarca rehberler olacak, şehrimizi anlatacaklar, yeni iş kapıları oluşacak. Özelikle otelin şehir içerisinde olması lazım. Turist kafasına göre çıkıp gece gezebilmeli, istediği yerde yemeğini yiyebilmeli. Onun içinde rahat istirahat ettiği yere gelmelidir. Bu manada en uygun yer mevcut belediye binamızın olduğu yerdir. Mevcut binamızın şeklini bozmadan, ağaçlarımıza dokunmadan bir ek bina daha yapıyoruz. kafelerimiz restoranımız, binalar arası dışarı çıkmamak için yaya köprümüz yer alacak. Yani şehre bir ahenk getiriyoruz. Şehre bir düzen getiriyoruz. Onun içinde bunun yolu dünya markası bir zincirle anlaşmak. Bizde anlaşarak yolculuğumuzu başlattık. Bu oteli yaparken herhangi bir mimarla çalışma yapamıyorsunuz. Marka otelin mimarları ile çalışma yapabiliyorsunuz. Onların kontrolünde bu oteli yapabiliyorsunuz. 2 ay önce gelip yerimizi gördüler. Daha sonra gelip teknik ekipleri inceleme yaptılar. Yetkili Kaan Bey gelip çizimleri bize gösterdi şuanda imzayı atmak için buradayız. Nasip olursa bu şehre hizmet etmenin yollarından biri olan turizmciliğin başlangıç noktasını burada başlatıyoruz. Nasip olursa eski tabirler eylül ayında kazmayı vuracağız. Biz ömrümüz olduğu sürece ne söz verdiysek yerine getireceğiz” şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından Başkan Sarı ve Han mimarlık sahibi mimar Kağan Çetinkaya arasında otele ait mimari, iç mimari, statik, elektrik ve mekanik tüm projelerin ihalesinin yapılması ve Hilton Garden ın français ön protokol anlaşması için imzalar atıldı.